Jägarexamen

Idag har jag varit på skjutprov med jägarexamensgruppen. Först var det hagel på hare och lerduvor sedan var det älgstutsare på stillastående och löpande älg(figurer alltså...). Båda gick bara fint så nu har jag bara teoriprovet kvar jag måste fixa. Gu va kuul det var att skjuta!!! Längtar till hösten ;)



Hundskrället (Swix, ja ibland är han verkligen ett hundskrälle!) rymde idag när morfar hade varit ute på en långprommis med dem medan jag var och sköt. Han hade satt hundarna på bron och torkat av tassarna och släppte in Nike genom dörren. När han vände sig om och skulle ta av Swix halsband och koppel såg han ett vitt streck som drog iväg i en j-vla fart över gården. Morfar tog då cykeln runt kvarteret för att se vart han hade farit - men hittade ingen Swix. Han ringde både polisen och mormor som tog cykeln och trampade mot älvsbacka. Påvägen mötte hon en man som hade hittat en hund som satt fast i deras rabatt. Swix såklart! Ibland blir man tokig. Han vet exakt när man inte har full uppsikt över honom och då kan han få för sig att dra. Men aldrig förr har han då dragit med koppel på!
Och inte hjälper det att ryta åt honom när han drar heller, för då lägger han i raketmotorn.
Hur ska man få ordning på det här egentligen? Vid vanliga rastningar har vi nästan aldrig koppel på honom och då har han aldrig dragit iväg sådär. Då sköter han sig exemplariskt och håller sig inom några meter, bryr sig inom om folk, hundar, fåglar, katter osv. Men på gården kan han få för sig att dra iväg på egna rundor runt kvarteret. Suck!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis! Nu får du lära mig att skjuta hagel:p

2010-06-21 @ 18:00:10
Postat av: Eva

Amanda du får fixa haglet så vi kan fa ut och jaga i höst!! :D Vi kan fara o öva vilken dag du vill!

2010-06-21 @ 20:58:32
Postat av: Nicole

När ska ni lära mig då?

2010-06-21 @ 22:20:40
Postat av: Eva

När du flyttar till norrland ;)

2010-06-21 @ 22:22:42
Postat av: Eva

Ja tyck att du också ska ta jägarexamen nicole!!

2010-06-21 @ 22:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0