Joggingtur


Det är perfekt att bo brevid travbanan för då har man tillgång till perfekt preparerade cykel och joggingvägar. Igår tog jag och hundarna en liten cykelsväng längs travträningsspåret och när vi tagit oss uppför "berget" var vägen helt täckt med snö. Härligt tyckte jag och SKOJ tyckte hundarna! Jäklar vilken växel de satte in och jag hade fullt sjå med att hålla cykeln "på benen" i snömodden. Kul var det! Vägen var oändligt lång och oändligt rak så jag varvade hundar lite grann, ena lös - ena på springern. Vi har även varit och hämtat två skrotdäck av en däckfirma. Jag och Nike tog joggingslingan idag och då fick han dra ena bildäcket. Det gick bara bra och han fick faktiskt upp ett litet flås trots min snigelfart. Swix är lite mer skeptisk till detdärotäckasomlåterhögtochförföljerendärbakomochsommandessutommåstesläpapå! Men med lite träning kommer han nog tycka det är ok.

Min vackra springare. Bilder från imorse.



Kommentarer
Postat av: Mari-Anne

Naiken är svartare än Doris, hon har blivit lite grå kring nosen eljest rätt lika varandra. Sorselehälsningar

2009-10-15 @ 09:05:59
Postat av: Mari-Anne

Naiken är svartare än Doris, hon har blivit lite grå kring nosen eljest rätt lika varandra. Sorselehälsningar

2009-10-15 @ 09:10:45
Postat av: johan och åsa

Det är super bra träning för hundarna att få dra däck.Super och för er att ha bra vägar att vara på. Ska ni ställa Swix nu i nov? Fina bilder ni har tagit på Nike:) Hejsvejs..

2009-10-15 @ 15:38:10
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Eva

Hej! Ja, vi fick lite inspiration av er! =) Vi kommer nog inte att ställa ut Swix i november. Ha det så bra! Hälsa hundarna

2009-10-15 @ 17:10:48
Postat av: Eva

Hej Mari-Anne! Ja dom är allt bra lika varandra! Lite grått runt nosen visar bara hur kloka de är ;) Hälsa hundarna!

2009-10-15 @ 17:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0