Vindelälvsdraget!

Jag ska försöka lägga in lite bilder som vi själva tog under Draget, men så länge tänkte jag lägga in lite bilder som tävlingsfotografen tog under dessa dagar.


Alla bilder är tagna från www.vindelalven.se/vdrag/swe/tavlfoto/09/index.html
och fotografen heter Marie Olsson

Dag 1:

Jag och Nike första delen av startsträckan från Ammarnäs. Nike var superduktig!!


Anne-Marie rastar Leo


Ida in i mål i Sorsele

Dag 2:


Anne-Marie och Tobias som körde starten från Sorsele.


Lars och Leo går i mål i Björksele

Dag 3:


Tobias och Stjärna. Tjohoo =)


Roland efter vindelälvsdragets tuffaste sträcka på 18 km.


som han körde med Nike och Rio. Våran "handler" Anderas och jag i bakgrunden.

Dag 4:


Rio spydde och var dålig sista dagen så jag bad veterinären kolla igen honom. Först koll fram...


...sedan bak. (han är bra nu!)


Eftersom både Nike och Rio var dåliga på söndagen så åkte Roland startsträckan med Ila och Blondie. Istället fick jag låna Peters supermysiga vorsteh Zeke och köra målsträckan in i Vännäsby.

Våra egna bilder kommer kanske kväll...

Kommentarer
Postat av: öjebybor

Ser riktigt härligt ut när ni åker! Hur gick tävlingen då? Tror jag måste ta fram skidorna , blir så sugen att åka med hundarna efter ha sett era bilder :)

2009-03-19 @ 13:07:25
URL: http://pointerliv.blogspot.om
Postat av: Eva

Vi kom tvåa ifrån slutet - alltså näst sist. Nästa år kan det (nästan) bara bli bättre!! =)

2009-03-19 @ 13:11:29
URL: http://naiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0