Hundförarutbildning steg 1.

I helgen har jag varit på kundförarutbildning med Mikael Karinkanta i skellefteå. Har lärt mig så mkt i helgen att jag tror att jag glömt bort alltihop. I lördags hade jag bara med mig Niken, men igår fick även Swixen följa med. Vet inte vem som var duktigast, men att få swix motiverad att jobba var betyydligt lättare än med Nike. Den enda gången Nike riktigt var på hugget var när Mikael tog fram en duva som flaxade framför näsan på honom. Vi hade även sprättburar och en duva i gummiband, och det tyckte Nike var riktigt spännande. Annars tyckte han att linförigheten var sådär rolig....
Swix däremot är med på allt! Han har blivit riktigt duktig på sitt. Springer man runt och busar med honom och så höjer man handen och säger SITT, så pang sätter han sig och tittar på en! Han har även blivit duktigare på att gå i koppel.
Han tyvärr inga bilder från helgen, men några från när han var och busade med Ittra och Freja i början av maj.

image294


image295


image296

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0