Måndag och snöstorm

image203

Idag är Swix i Vindeln med Roland och Nike är hemma med mig. Igår var vi ute och övade Swix på att åka bilen. Förra gången vi gjorde det gick det hur bra som helst, inte ett ljud, han bara låg och sov hela vägen. Men igår däremot var det lite värre. Han klättrade och skrek och var hur olycklig som helst. Vi bestämde oss för att köra tills han somnat, så vi fick fara förbi Jula och köpa öronproppar för att stå ut.. =) Han somnade som tur var efter en stund, men vi hann nog köra ca 6 mil totalt.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej.
Tack för senast (bättre sent än aldrig) :)
Vilken gudomligt söt liten Pointerbaby ni fått hem nu! mmm, känner nästan bebislukten ända hit, Phoenix har som börjat lukta mer vuxet nu. Ska sätta mig ner någon dag o gå igenom gamla foton, vi har några tusen bilder så har inte haft tid ännu räknar med några timmar hehe. Har iaf sett en film på Nike o Ikaros när de är små o busar. Ska skicka över bilder så fort jag kan. Hoppas vi kan ses igen lite senare när eran lille blivit lite större. Var på utställning i helgen o Phoenix blev BIR, fick HP och blev sen BIG 3a, så vi är nöjd :) Sist blev han domarens favorit, så jag hoppas han fortsätter på samma spår, då kanske han får någon merit även i ringen. I helgen är första träffen på jaktträningskursen jag ska gå, fast utan hund då han är för liten ännu, kan bli kul! Sköt om er o hundarna! / Andrea

2008-04-07 @ 14:33:14
Postat av: Eva

Hej och tack för senast själv! Det var verkligen trevligt att träffa er och hundarna! Vad roligt att det gick så bra på utställningen. =) Han är ju superfin, har aldrig träffat en lugnare flatte. Ser fram emot bilderna! Hade varit roligt att se filmen också, men den kanske vi kan låna om vi träffas igen? Hittade föresten både din och Emelias sida på vovve.se, och där fanns det ett kort på Nike som valp. Supersöt var han!
Jag och Niken ska också på kurs, fast den är inte förän i Maj. Ska gå lydnadskurs för en jaktinstruktör (fast det kanske jag berättade?) Lycka till på kursen och ha det så bra!

2008-04-08 @ 14:55:54
URL: http://naiken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0